Menjalani kehidupan seharian pasti,banyak cerita suka, duka,lucu,sedih yang perlu diharungi...semoga segala cabaran ini dapat di tempuh dengan hati yang tenang dan hidup yang di lalui ini mendapat keredhaan dan keberkatan dari Allah s.w.t... Ameen

Friday, October 15, 2010

Kenali saya

1. If your lover betrayed you, what will your reaction be?
Terkilan, sedih, geram, marah, itu normal bukan? tapi semua tu simpan dalam hati dulu, buat appoinment dengan Tuhan, lepas tu mengadu puas-puas. Nanti tahu la Dia nak buat apa kan?

2. If you can have a dream to come true, what would it be?
Nak jadi hebat macam Syed Mokhtar Al-Bukhary , seorang yang sangat bersyukur dengan apa yang dia ada, dalam masa yang sama membantu orang lain untuk merasa apa yang dia pernah rasa. Kalau boleh jadi hebat dari dia lagi bagus, tapi mungkin hati saya tak sekuat dia.

3. Whose butt would you like to kick?
Orang yang gatal tanya soalan tak senonoh ni ha...boleh? hehhe!

4. What would you do with a billion dollars?
Kalau duit orang lain, saya pulangkan balik la. Tapi kalau duit saya, saya settlekan semua hutang kereta dengan rumah, cari rumah yang selesa untuk mak dengan ayah duduk, kenduri kahwin (cari calon dulu la kan?) pergi umrah dan haji satu family, sedeqah pada anak yatim-rumah orang tua-ibu tunggal-orang yang tak berkemampuan-merempat tepi jalan, zakat dan cukai, taja biasiswa budak-budak belajar, buat investment sebab saya tak pandai berbisnes, beli buku-buku yang best untuk dibaca, (ini je aku rasa dah dekat 10 juta dah ni huahuahua). tolong family yang terdekat mana yang patut...yang lain kalau nak duit untuk bermewah-mewah kene keroje ye, saya tolong orang yang betul-betul tak mampu je.

5. Will you fall in love with your bestfriend?
Tak Pernah. Saya takde BFF lelaki, takkan ngan perempuan kot...oi oi, saya straight tau!

6. Which is more blessed, loving someone or being loved by someone?
Being love by Allah.

7. How long do you intend to wait for someone you really love?
If i said i can't wait, what will happen? I believe in Qada & Qadar Allah. But, I will never give up!


8. If the person you secretly like is already attached, what would you do?
Mestila tinggalkan. Saya tak nak senyuman yang saya beri bermodal dari tangisan orang lain. Waaaaaaaaaah bermadah pulak!

9. What do you pray each day for your loved one?
Kebahagiaan dunia dan di akhirat. Semoga sayang Allah pada mereka sehingga sampai ke syurga.

10. What Make you down fastest?
Bila perihal diri saya menjadi buah mulut orang lain. Perkara baik saya tak suka tersebar, perkara buruk lagi lah, perkara fitnah lagi down! saya ni orang biasa-biasa saje. tak suka bergebang sana-sini. saya pun tak suka bergebang tentang orang lain. So, people out there, watch your action!

11. How would you see yourself in ten years time?
Kehidupan saya dah stabil dan apa-apa yang saya impikan dalam 10 tahun akan datang dah tercapai. Dah ada kereta, dah ada rumah, dah kawin dan ada anak-anak yang comel, dah sambung study, kumpul duit pergi haji.
waaaaaaaaaaah kau! banyak nya impian!

12. Would you rather be single and rich or married but poor?
Kahwin itu fitrah dan sunnah. Kaya itu terpulang pada bagaimana kita bersyukur dengan rezeki Allah.

13. What’s the first thing you do when you wake up?
Cari henphon, kalau tak bawah bantal mesti kat tepi tilam... pastu merungut sensorang apsal macam dah hampir siang padahal belum sembahyang subuh. Marah kat alarm lah konon, tapi sebenarnya tak pasang alarm pun. wakakaka...

14. Would you give all in a relationship?
Taat setia hanya pada suruhan suami yang tidak bertentangan dengan suruhan Allah

15. If you fall in love with two people simultaneously, who would you pick?
Jawapan no 14 dah boleh tau kot? eh?

16. Would you forgive and forget no matter how horrible a thing the someone has done?
Forgive is one thing, forget is one thing! you can't make this different thing as one. For example, you take your breakfast in the morning and you are full. In lunch time, you can said you are hungry but you can't said you didn't take breakfast. Okay?

17. Would you rather being single or relationship?
Relationship.

20. Would you leave your family behind just to chase your dream?
My family is my dream

No comments: