Menjalani kehidupan seharian pasti,banyak cerita suka, duka,lucu,sedih yang perlu diharungi...semoga segala cabaran ini dapat di tempuh dengan hati yang tenang dan hidup yang di lalui ini mendapat keredhaan dan keberkatan dari Allah s.w.t... Ameen

Thursday, October 28, 2010

Kasihnya Ibu...Ayah juga...

Cinta Tak Bersyarat
Lagu ini saya korek-korek dari google dan saya tujukan pada mak dan ayah saya. Sebenarnya kasih sayang mereka tidak dapat saya gambarkan indah dengan kata-kata, mahupun lagu dibawah tetap tidak dapat menandingi indahnya kasih sayang mereka pada saya.

Salah saya, buruk saya, hodoh saya, nakal saya , degil saya, manja saya, mengada-ngada saya semuanya mereka terima saya seadanya, tanpa syarat. Kerana bagi mereka, saya adalah anugerah Allah s.w.t yang tidak ternilai, maka saya akan menjadi tanggungjawab mereka selama saya masih belum boleh berdikari.

Kini, bila saya sudah mempunyai akal, boleh berdikari dan agak mampu menanggung diri sendiri, maka saya wajib membalas pengorbanan dan jasa mereka. Sebagaimana mereka menerima saya tanpa syarat, saya perlu menerima mereka sebegitu juga, malah lebih lagi.

Namun sangkaan saya silap, walau saya sudah berkerjaya dan ada pendapatan sendiri, saya masih memerlukan bantuan mereka, saya masih bermanja dengan mereka , saya masih menjadi tanggungjawab mereka, selama mana mereka masih menjadi mak dan ayah saya.

########################################################
Kasihnya Ibu
Membawa Ke Syurga
Kasihnya Saudara
Masa Berada
Berkorban Raga
Rela Binasa
Berkorban Nyawa
Tanda Kasihnya
Kasihnya Ayah
Sanggupkah Berpisah
dan Kasih Anaknya
Berkorban Nyawa
Biar Pun Jiwa
Akan Tersiksa
Ikhlas dan Rela
Asal Kau Bahagia


2 comments:

nunyati said...

kamu buat saye rase nk balik umah skrg...
sob3...

blues said...

bukan ke kamu selalu balik rumah?