Menjalani kehidupan seharian pasti,banyak cerita suka, duka,lucu,sedih yang perlu diharungi...semoga segala cabaran ini dapat di tempuh dengan hati yang tenang dan hidup yang di lalui ini mendapat keredhaan dan keberkatan dari Allah s.w.t... Ameen

Monday, April 25, 2016

Angan tak sudah

Assalamualaikum,

Sihat ke semua?

aku kurang sihat. selsema dan batuk menguasai diri. Air hidung meleleh-leleh macam air paip yang kehausan sesendal. hahaha.

Idea nak update blog pun tak ada. Saja godek-godek gambar dalam folder lama, kot kotla boleh buat wordless monday ke kan... gambar pun takde menarik sangat, dan rasa malas pulak nak transfer gambar dari phone. Sebab gambar dalam phone dah penuh, tak buang-buang lagi gambar yang tak diingini. kalau nak transfer pun buat sakit hati je, sebab bila gambar penuh, folder nak transfer tu cepat hang... ehh.. ehh.. korang faham ke aku cerita apa ni? hahahah

tetiba ada terjumpa gambar gambar kat bawah ni dalam folder lama, maaf gambar ni semua bukan aku punya, aku ambil dari google dand simpan dalam folder sebab aku rasa ia cantik dan menarik dan konon-konon nak buat rumah ala2 gaya macam ni la.



silalah tengok cuci mata...

aku rasa sangat cantik dan sangat tenang kalau aku ada satu bilik yang macam ni.
katil king-kong kot, guling-guling-guling pun belum sampai hujung katil lagi.
tambah-tambah ada ekon, fuhhhhhhh...belum sampai seminit letak kepala, dah tido... kroih-kroih...
yang mahal ialah art tulisan bismillah kat atas kepala katil tu and kaler yang kontra..
.


nak aaarr  satu bilik macam ni...




Gambar balkoni sebuah apertment, kalau rumah aku ada balkoni,
aku ingat boleh la nak buat camni
siap bentang karpet ko, ada bidai penghalang panas lagi.
Senang kalau orang datang nak asap-asap.. hahaha.
aku memang tak suka orang asap, tapi kalau ko nak asap juga,
di persilakan ke balkoni, puntung rokok jangan buang merata ye.
aku hambat ko guna kerusi tu karang.
rasa best pulak ada balkoni camni...
terbayang-banyang kalau buat jamuan raya...
ini tempat orang lelaki berkumpul hahaha





Ruang tamu yang simple. Aku suka simple macam ni. Dinding ada gabungan kaler putih dan
warna lain. Ehhh... apesal asik kaler hijau je hah dari tadi?
Alkisah, masa aku kumpul dan simpan gambar-gambar ni semua, kekonon aku memang nak
cat rumah kaler hijau camni dulu, tah macammana, bila encik suami masuk campur...
dia dah jadi kaler lain dan cat hijau seluruh ruang tamu.ehem... ermmm...hantam sajalah labu.
Lagi satu, kalau ko ada anak kecik, jangan haraplah TV dan benda-benda yang tak sepatutnya
tu berada di bawah. Semua kena lebih dari 1 meter bawah paras kaki.
kalau tak, ko boleh kena histeria sepanjang hari. 




Harap maklum.





Tengok ni, kemas je kan...sejuk je mata memandang, rasa sedap je bermalas-malasan di ditu... .
Aku suka dengan wall dekor kat belakang tu. Rumah aku pun kekonon aku buat camtu jugak 

kat ruang tamu rumah aku, ada wall decor la konon.
tapi...entah kenapa aku rasa macam tak berapa menjadik.
dah nak buat cemana, pasang wall dekor sambil anak mengamuk, dah tak jadik wall dekor,,
jadi wall poco-poco pun ok jugak...hahahhahaahah
Kalau nak di bandingkan dengan rumah aku, jauh panggang dari api.
Lagi satu, sebab lighting juga kot... 




hahahaha ayat nak sedapkan hati




haaa.. ni aku ambil dari blog lipstik merah yana. aku memang dari dulu nak buat cermin macam ni, rasa simple dan tak payah la ko bersusah payah mengangkut cermin besar gabak bagai. 
lagipun cermin jenis macam ni ko boleh beli sikit2, ikut bajet. dan boleh
 angkut sikit-sikit....pastu kalau penat boleh la berehat sekejap.... kan kan kan
kalau buat macam ni, rumah boleh nampak luas, bergantung kepada kekemasan rumah ko jugak la.
kalau rumah ko bersepah, bersepah jugak la yang refleks kat dalam cermin tu.
tapi kat rumah aku dah takde dinding dah nak letak cermin, acaner tu?? eh,,
ermmm lagi satu... yang ini pun kena letak atas dari satu meter dari aras kaki,
kecuali ko rajin nak lap kesan jari-jari comel kat cermin tu. 




kihkihkih.



Ni bilik kerja dan bilik study, siap ada katil lagi ko...penat kerja atau study terus lelap atas katil. takpon ko study atas katil tu... ehhh?


Amacam gaya aku? Minimalis dan simple. bilalah nak beroleh gaya sebegini rupa.

Berangan-berangan dulu,
mana tahu jadi kenyataan...

No comments: