Menjalani kehidupan seharian pasti,banyak cerita suka, duka,lucu,sedih yang perlu diharungi...semoga segala cabaran ini dapat di tempuh dengan hati yang tenang dan hidup yang di lalui ini mendapat keredhaan dan keberkatan dari Allah s.w.t... Ameen

Tuesday, August 10, 2010

Marhaban ya Ramadhan Kareem



Sesungguhnya orang-orang lelaki yang Islam serta orang-orang perempuan yang Islam dan orang-orang lelaki yang beriman serta orang-orang perempuan yang beriman dan orang-orang lelaki yang taat serta orang-orang perempuan yang taat dan orang-orang lelaki yang benar serta orang-orang perempuan yang benar, dan orang-orang lelaki yang sabar serta orang-orang perempuan yang sabar dan orang-orang lelaki yang merendah diri (kepada Allah) serta orang-orang perempuan yang merendah diri (kepada Allah) dan orang-orang lelaki yang bersedekah serta orang-orang perempuan yang bersedekah dan orang-orang lelaki yang berpuasa serta orang-orang perempuan yang berpuasa dan orang-orang lelaki yang memelihara kehormatannya serta orang-orang perempuan yang memelihara kehormatannya dan orang-orang lelaki yang menyebut nama Allah banyak-banyak serta orang-orang perempuan yang menyebut nama Allah banyak-banyak, Allah telah menyediakan bagi mereka semuanya keampunan dan pahala yang besar(Al-Ahzab:35)


Setahun telah berlalu. Kini ramadhan datang lagi. Rindu pada ramadhan. Rindu pada kebaikan. Rindu pada amalan. Rindu pada palaha-pahala sunat.

Setelah setahun inilah masanya merebut pahala
Setelah setahun inilah masanya syaitan di penjara
Setelah setahun inilah masanya pintu syurga di buka
Setelah setahun inilah masanya ditutup pintu neraka
Setelah setahun inilah masanya berbuka dengan keluarga
Setelah setahun inilah masanya mengenal kurma
Setelah setahun inilah masanya muhasabah diri
Setelah setahun inilah masanya memperbaiki diri
Setelah setahun inilah masanya untuk mengadu nasib
Setelah setahun inilah masanya untuk berterawih
Setelah setahun inilah masanya bertemu lailatul qadar
Setelah setahun kini ia kembali lagi

Aku rindu ramadhan
Aku rindu ramadhan
Aku rindu ramadhan
Aku rindu ramadhan
Aku rindu ramadhan
Aku rindu ramadhan
Aku rindu ramadhan

Semoga ramadhan kali ini success. Ya Allah bantulah aku. Kerna. Ramadhan ini mungkin yang terakhir.


No comments: